Hata Kodu Nedir? Hata Kodu Aldığınızda Ne Yapmalısınız?(29.08.2023)
E Fatura gönderirken ya da alırken çok fazla hata kodu/durum kodu ile karşılaşıyoruz.
Bu kodlardan bazıları bize fatura gönderimimizin başarılı olduğunu gösterirken, bazı kodlar ise hataların habercisi oluyor.
Kılavuzumuzda fatura keserken karşılaştığınız hata kodları/durum kodları açıklamasıyla verilmiştir. Yanı sıra ‘hata kodu aldım ne yapmam gerekir?’ diye sorarsanız karşılaştığınız hatayı en kısa yoldan çözüme götürebileceğiniz yöntemleri de sizler için derledik.
En Sık Sorulan Hata-Durum Kodları
Durum Kodu | Açıklaması | Ne Yapmam Gerekir? |
1163 | Gönderilen zarflar merkez biriminde belli başlı aşamalardan geçer. Gönderdiğiniz bir zarf onaydan geçmişse diğer aşamalardan geçmesi için 1220 kodu alır. İşlenme aşamasındaki bu faturayı yeniden göndermeniz durumunda 1163 durum kodunu alır. Kısaca bu kodun açılımı ‘gönderilen zarf sistemde daha önce kayıtlı olan bir faturayı içermektedir’ anlamına gelir. | Bu durumda yapmanız gereken mükerrer gönderdiğiniz faturanın gönderimini iptal etmektedir. |
1215 | 1215 kodu gönderim sırasında hata alan bir faturanın Merkez birim tarafından bir sonraki gönderme denemesinde tekrar hata alması demektir. | Faturaları yeniden göndermeniz problemi çözecektir. |
1230 | Zarfın başarısız işlendiğine dair bir kod dönülmesi halinde Merkezde 1220 durum koduyla bekleyen zarfın yeni durumu 1230 ‘hedeften sistem yanıtı başarısız geldi’ olur. 1230 durum kodunun alınmasının ardından ilgili zarftaki faturalar aynı Fatura ID’ si ile tekrar gönderilebilecektir. Bu nedenle fatura iptal süreçleri başlatılmaz. Gönderici birim merkeze sorgu gönderdiğinde faturanın ERP statüsü de “Alıcıda işlenemedi” olur. | Faturaları yeniden göndermeniz problemi çözecektir. |
1000 zarf kuyruğa eklendi
Zarfın işlem sırasına alındığını bildiren durum kodudur.
- Oluşturulan fatura GİB’e gönderilmiştir. Ve işleme alınmak üzere sıraya eklenmiştir.
- İşleme alındığı zaman durum kodu güncellenecektir.
1100 zarf işleniyor
Zarfın işleme alındığını bildirir.
- GİB’e iletilen fatura işleme alınmıştır.
- İşlemler tamamlandığında fatura kodunuz güncellenecektir.
1110 zip dosyası değil
Göndereceğiniz fatura zarfının ZIP formatında olması gerekmektedir. Eğer gönderdiğiniz zarf ZIP formatında değilse 1110 hatası alırsınız. Peki 1110 kodunu aldıktan sonra ne yapmanız gerekir?
- Gönderilen zarf formatını ‘ZIP’e çevirmeniz gerekir.
- Zarf formatını revize ettikten sonra faturayı yeniden gönderebilirsiniz. (Aynı ETTN’yi yeniden kullanabilirsiniz.)
1111 zarf id uzunluğu geçersiz
GİB zarf ID konunun 32 karakter olmasını istiyor. Eğer ID kodunuz 32 karakterden farklı ise 1111 kodunu alırsınız. Peki 1111 kodunu aldıktan sonra ne yapmanız gerekir?
- Zarf ID uzunluğunu 32 karakter olarak güncellemeniz yeterlidir.
- ID kodunu güncelledikten sonra faturanızı yeniden gönderebilirsiniz. (Aynı ETTN’yi yeniden kullanabilirsiniz.)
1120 zarf arşivden kopyalanamadı
1120 kodunu aldığınızda faturanız arşivden kopyalanamadı demektir.
- Bu hata karşısında faturanızı aynı ETTN ile yeniden göndermeniz yeterli olacaktır.
1130 zip açılamadı
Gönderilen zarfın sistem tarafından okunamadığı durumlarda 1130 hata kodunu alırsınız. Peki 1130 kodunu aldığınızda ne yapmanız gerekir?
- Gönderdiğiniz zarfın dosyasında ya da GİB sisteminde geçici bir aksaklık olması sonucunda 1130 kodunu alabilirsiniz.
- Her iki durumda da faturalarınızı yeniden göndermeniz gerekir. Dosyanızda hata olup olmadığını kontrol etmeyin unutmayın.
1131 zip bir dosya içermeli
Gönderilen zarfın içerisine dosya koyulmadıysa 1131 kodunu alırsınız.
- 1131 kodunu aldığınızda zarfın içerisini kontrol edebilirsiniz. Zarfın içerisine fatura, uygulama yanıtı ve sistem yanıtını eklediğinizden emin olunuz. Sonrasında dosyanızı yeniden gönderiniz.
1132 xml dosyası değil
Fatura ve U&S Yanıtı .XML formatı olmadığında 1132 kodunu alırsınız. Peki 1132 kodu alırsanız ne yapmanız gerekir?
- Dosyalarınızı (Fatura ve U&S Yanıtı) .XML formatına çevirmeniz yeterlidir.
- Sonrasında dosyanızı yeniden iletebilirsiniz.
1133 zarf id ve xml dosyasının adı aynı değil
Zarf ID ve XML dosyanızın adı aynı olmadığında 1133 kodunu alırsınız. Bu kodu almanız durumunda;
- Zarf ID ve XML dosyanızın adını kontrol etmeniz gerekmektedir. İki dosyanın adını eşit yaptığınızda 1133 kodu kalkacaktır.
- Sonrasında faturanızı yeniden göndermeniz yeterli olacaktır.
1140 doküman ayrıştırılamadı
1140 kodunu aldığınızda zarfınız GİB’e iletilmiştir. Ancak zarftaki dosyalar doğru şekilde ayrıştırılamamış demektedir.
- 1140 kodunuz aldığınızda zarf gönderimini yeniden yapmanız gerekmektedir. Diğer gönderimlerinizde olduğu gibi bu gönderiminizde de aynı ETTN’yi kullanabilirsiniz.
1141 zarf id yok hata kodu
Zarf gönderiminiz sırasında Zarf ID alanını boş bırakırsanız 1141 kodu alırsınız.
- Bu durumda ID kodu alanını doldurmanız yeterlidir. Aynı zamanda ID kodunun 32 karakter olması gerektiğini unutmayınız.
- Sonrasında zarfınızı yeniden gönderebilirsiniz.
1142 zarf id ve zip dosyasının adı aynı değil
Zarf ID ve ZIP dosyanızın adı aynı olmadığında 1142 kodunu alırsınız. Bu kodu almanız durumunda;
- Zarf ID ve ZIP dosyanızın adını kontrol etmeniz gerekmektedir. İki dosyanın adını aynı yaptığınızda 1142 kodu kalkacaktır.
- Sonrasında faturanızı yeniden göndermeniz yeterli olacaktır.
1143 geçersiz versiyon hata kodu
1143 kodu geçersiz versiyon anlamına gelmektedir. Peki 1143 kodu aldığınızda ne yapmanız gerekir?
- Bazı hata kodları sistemden kaynaklı anlık aksaklıklar sonucu oluşabilir. 1143 kodu da bu sebeplerden biri. Bu durumda faturanızı sadece yeniden göndermeniz yeterli olacaktır.
1150 schematron kontrol sonucu hatalı
1150 kodu fatura bilgilerinin GİB’in belirlediği standartlara uygun olarak hazırlanmadığı anlamına gelir. Bu hata kodunu aldığınızda;
- Faturanızı kontrol ederek her zamanki gibi doğru bilgileri girdiğinizden emin olmanız yeterli olacaktır.
- Sonrasında doğru girdiğiniz bilgilerle birlikte zarfınızı yeniden gönderebilirsiniz.
1160 xml şema kontrolünden geçemedi
GİB şema kontrollerinden geçebilen bir faturanın, alıcı sisteminde de XLM kontrollerinden geçebilmesi gerekmektedir.
- 1160 kodunu aldığınızda fatura alıcısını uyarmanız ve faturayı yeniden göndermeniz gerekmektedir.
1161 imza sahibi TCKN/VKN alınamadı
1161 kodu imza sahibi TCKN veya VKN’nin alınamadığı anlamına gelir. Daha önce bazı hata kodlarının anlık aksaklıklardan kaynaklanabileceğini belirtmiştik. Aynı şekilde bu kod da anlık aksaklık kaynaklı oluşmuştur.
- Faturanızı yeniden göndermeniz bu problemi çözecektir.
1162 imza kaydedilemedi
1162 hata kodu imzanın kaydedilemiyor olmasından kaynaklanır. Peki 1162 kodunu alan kişi ne yapmalı?
- İmza doğrulamasını yapmanız için zarf gönderiminizden önce ‘imza doğrulaması’ yapmanız gerekmektedir.
- Sonrasında hatasız bir şekilde zarfınızı yeniden gönderebilirsiniz.
1163 daha önce kayıtlı olan bir faturayı içermektedir
Gönderilen zarflar merkez biriminde belli başlı aşamalardan geçer. Gönderdiğiniz bir zarf onaydan geçmişse diğer aşamalardan geçmesi için 1220 kodu alır. İşlenme aşamasındaki bu faturayı yeniden göndermeniz durumunda 1163 durum kodunu alır. Kısaca bu kodun açılımı ‘gönderilen zarf sistemde daha önce kayıtlı olan bir faturayı içermektedir’ anlamına gelmektedir.
- Bu durumda yapmanız gereken mükerrer gönderdiğiniz faturanın gönderimini iptal etmektedir.
1170 yetki kontrol edilemedi hata kodu
1170 kodu yetki kontrol edilemedi anlamını taşır. Daha önce bazı hata kodlarının anlık aksaklıklardan kaynaklanabileceğini belirtmiştik. Aynı şekilde bu kodu da anlık aksaklık kaynaklı oluşmuştur.
- Faturanızı yeniden göndermeniz bu problemi çözecektir.
1171 gönderici birim yetkisi yok
Gönderici birim etiketini ‘GB’ olarak tanımlamanız gerekir. Başka bir deyişle birim etiketi ‘GB’ yerine ‘PK’ olarak tanımlanmış olabilir. Dolayısıyla 1171 hata kodu alırsanız yapmanız gereken;
- Gönderici birim etiketini ‘GB’ olarak tanımlamaktır. Sonrasında zarfınızı yeniden gönderebilirsiniz.
1172 posta kutusu yetkisi yok
Posta kutusu etiketini ‘PK’ olarak tanımlamanız gerekir. Başka bir deyişle posta kutusu etiketi ‘PK’ yerine ‘GB’ olarak tanımlanmış olabilir. Dolayısıyla 1172 kodu alırsanız yapmanız gereken;
- Posta kutusu etiketini ‘PK’ olarak güncellemeniz gerekmektedir. Sonrasında zarfınızı yeniden gönderebilirsiniz.
1175 imza yetkisi kontrol edilemedi
1175 kodu müşterinin ekstra kontrol istediği durumlarda karşımıza çıkar. Bu durumda yapmanız gereken;
- Zarfınızı yeniden göndermektedir. Farklı bir işleme gerek görülmemektedir.
1176 imza sahibi yetkisiz
1176 kodu imza sahibi yetkisiz anlamına gelir. Ancak bu kod imzanızda problem olduğu anlamına gelmez. Bu durumda 1176 kodunu aldığınızda yapmanız gereken;
- Faturanızı yeniden göndermektir.
1177 geçersiz imza
1177 kodu geçersiz imza anlamını taşımaktadır. Peki 1177 hata kodunu alan kişi ne yapmalı?
- Zarfınızı hatasız gönderebilmeniz için zarf gönderiminizden önce ‘imza doğrulama’ kontrolü yapmanız gerekmektedir.
- Bu işlem sonrasında hatasız bir şekilde zarfınızı yeniden gönderebilirsiniz
1180 adres kontrol edilemedi
1180 kodu adres bulunamadı anlamına gelmektedir. Daha önce bazı hata kodlarının anlık aksaklıklardan kaynaklanabileceğini belirtmiştik. Aynı şekilde bu kod da anlık aksaklık kaynaklı oluşmuştur.
- Faturanızı yeniden göndermeniz bu problemi çözecektir.
1181 adres bulunamadı
Alıcının VKN/TCKN ve etiket bilgisinin güncel olmadığı durumlarda 1181 hata kodu ile karşılaşırsınız. Bu durumda yapmanız gereken bilgilerin güncelliğinden emin olmaktır.
- Daha sonra faturayı yeniden gönderebilirsiniz.
1182 kullanıcı eklenemedi
1182 hata kodu ‘kullanıcı eklenemedi’ anlamını taşımaktadır. Daha önce bazı hata kodlarının anlık aksaklıklardan kaynaklanabileceğini belirtmiştik. Aynı şekilde bu kod da anlık aksaklık kaynaklı oluşmuştur.
- Faturanızı yeniden göndermeniz bu problemi çözecektir.
1183 kullanıcı silinemedi
1183 kodu ‘kullanıcı silinemedi’ anlamını taşımaktadır. Daha önce bazı hata kodlarının anlık aksaklıklardan kaynaklanabileceğini belirtmiştik. Aynı şekilde bu kod da anlık aksaklık kaynaklı oluşmuştur.
- Faturanızı yeniden göndermeniz bu problemi çözecektir.
1190 sistem yanıtı hazırlanamadı
1190 kodu ‘sistem yanıtı hazırlanamadı’ anlamını taşımaktadır. Daha önce bazı hata kodlarının anlık aksaklıklardan kaynaklanabileceğini belirtmiştik. Aynı şekilde bu kod da anlık aksaklık kaynaklı oluşmuştur.
- Faturanızı yeniden göndermeniz bu problemi çözecektir.
1195 sistem hatası
1195 kodu aldığınızda klasik bir sistem hatasıyla karşılaştınız demektir. Bu durumla karşılaştığınızda yapmanız gereken faturanızı yeniden göndermektedir. Bu şekilde sorunun çözüldüğünü göreceksiniz.
1200 zarf başarıyla işlendi
1200 durum kodu işleminizin başarıyla gerçekleştiğini gösterir.
1210 hata kodu
Zarfın merkezde işlendikten sonra alıcıya gönderilme sırasında herhangi bir sorun yaşanır ve zarfın gönderimi başarısız olur ise 1210 durum kodu ile karşılaşırsınız. (Merkez birim zarfı dört defa göndermeyi dener, ilki göndericinin gönderip GİB’den geçerek alıcıya iletildiği saattir. 1210 durumu alınırsa GİB aynı zarfı 3 kere daha göndermeyi dener. 3 deneme saat 06.00 ve 18.00 saatleri arasında sırayla yapılmaktadır.)
- GİB’in tekrar gönderim denemesi başarılı olur ise, 1300 ‘başarıyla tamamlandı’ durum kodu alınır. Eğer bu süre sonlandıktan sonra gönderim hala başarısız ise, 1215 ‘doküman gönderimi başarısız, tekrar gönderme sonlandı’ kodu alınır.
- Bu durumda 1210 kodunun 1215, 1220, 1230 ya da 1300 durumuna dönmesi beklenmelidir.
1215 doküman tekrar gönderme sonlandı
1215 kodu gönderim sırasında hata alan bir faturanın Merkez birim tarafından bir sonraki gönderme denemesinde tekrar hata alması demektir. Bu durumda ne yapmanız gerekir?
- Faturaları yeniden göndermeniz problemi çözecektir.
1220 hedeften sistem yanıtı gelmedi
Merkezde işlenen zarf alıcıya başarıyla gönderilmiş ise 1220 ‘hedeften sistem yanıtı gelmedi’ durum kodunu alır. Kısacası bu kod ‘alıcı zarfı sistemine alıp GİB’e bildirmiş ancak zarfı sorunsuzca işleyip işleyemediğine dair bir cevap dönmemiş’ demektir.
- Bu durumda GİB yanıt dönmeyen mükelleflere otomatik uyarı maili atar. Ancak alıcı ile iletişime geçilerek yanıt dönmeleri sağlanabilir. Bu durumdaki zarfların içerisindeki faturaların tekrar gönderilmesi mükerrer gönderim olacağından ikinci kez gönderilmemesi gerekmektedir.
- 1220 durumunun 1230 veya 1300 durumuna dönmesi beklenmelidir.
- NOT: İki gün içerisinde durum kodu güncellenmez ise; bu konuda alıcı ile görüşülebilir.
- NOT: Gönderici ve alıcı taraf ilgili faturayı muhasebe kayıtlarına geçirebilir.
1230 durum kodu
Zarfın başarısız işlendiğine dair bir kod dönülmesi halinde Merkezde 1220 durum koduyla bekleyen zarfın yeni durumu 1230 ‘hedeften sistem yanıtı başarısız geldi’ olur. 1230 durum kodunun alınmasının ardından ilgili zarftaki faturalar aynı Fatura ID’ si ile tekrar gönderilebilecektir. Bu nedenle fatura iptal süreçleri başlatılmaz. Gönderici birim merkeze sorgu gönderdiğinde faturanın ERP statüsü de “Alıcıda işlenemedi” olur.
- Bu durumda faturaları yeniden göndermelisiniz.
1300 başarıyla tamamlandı
1300 durum kodu işleminizin başarıyla gerçekleştiğini gösterir.
Tüm sorun ve çözümleri sizler için derledik.
Burada çözümünü bulamadığınız ya da desteğe ihtiyacınız olan bir konu varsa yan tarafta bulunan formu doldurabilirsiniz. Uzman ekibimiz en kısa sürede size dönüş yapacaktır.
İletişim tercihinize göre 0 (216) 688 51 00 numaralı hattımızı da arayabilirsiniz.
Tüm NES avantajlarını öğrenmek için sitemizi ziyaret ediniz.