Sıkça Sorulan Sorular
E Fatura kullanımı kağıt faturaya göre daha pratik, daha ekonomik, daha güvenilir ve çevrecidir.
E Fatura sayesinde düzenlenen faturalarınızın gönderme ve arşivleme aşamalarında kayıp ve yanlışlık riski en aza indirilir.
Aynı zamanda dijitalleşen iş dünyasından geri kalmamış olursunuz.
Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB)'e kayıtlı olan, vergi mükellefi olan tüm kişi ve kurumlar E Fatura kullanabilir.
E Fatura'ya geçmeniz için başka bir şart gerekmemektedir.
Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB)'nın belirlediği şartlara göre; 2022 yılı cironuz 3 milyon TL ve üzeri ise, e ticaret firmasıysanız ve 2022 yılı cironuz 500 Bin TL ve üzeri ise, gayrimenkul veya motorlu araç firmasıysanız ve 2022 yılı cironuz 500 Bin TL ve üzeri ise, ÖTV kapsamındaki ürünler ile ilgili faaliyet göstermek üzere lisans aldıysanız ya da bu ürünlerin üretimini ve ithalatını yapıyorsanız E Fatura'ya geçişiniz zorunlu tutulmuştur.
Kesinlikle. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın E Fatura’ya geçiş için zorunluğu tuttuğu mükellefler dışında E Fatura’nın avantajlarından faydalanmak isteyen kişiler de E Fatura’ya geçiş yapabilir.
Geçişinizi yıl içinde istediğiniz zaman yapabilirsiniz.
E İmza veya Mali Mühür’ e sahip olmanız yeterlidir.
E Fatura’ya geçmek için vergi levhanız ve Mali Mühür veya E İmza'nızın olması yeterlidir.
E Fatura’ya başvurmak için ilk adımınız şahıs şirketi iseniz E İmza, tüzel kişilikseniz Mali Mühür sahibi olmaktır.
Ardından tek yapmanız gereken bizlere ekrandaki form üzerinden veya telefon ile ulaşmak.
Ekranınıza uzaktan bağlanarak aktivasyonunuz yaparız ve Gelir İdaresi Başkanlığı’ndan gelen onay ile E Fatura'ya geçişiniz tamamlanmış olur.
Anında kullanmaya başlarsınız.
Elbette. Siz E Fatura kullanıcısıysanız ancak karşı taraf E Fatura kullanmıyorsa faturanızı E Arşiv Fatura olarak kesersiniz. Kestiğiniz E Arşiv Fatura’yı kağıt fatura olarak veya mail ortamından müşterinize anında iletebilirsiniz.
Telefon veya tablet/bilgisayarınızdan kağıt faturaya girmiş olduğunuz ürün, adet, müşteri bilgisi gibi genel bilgi alanlarını doldurursunuz ve gönder butonuna bastığınızda E Fatura'nız mail yoluyla gönderilmiş olur.
Eğer zorunlu E Fatura mükellefi değilseniz E Defter kullanma zorunluluğunuz yoktur.
Ancak zorunlu E Fatura mükellefiyseniz Gelir İdaresi Başkanlığı(GİB)'nın belirlediği şartlara göre; 2021 yılı cironuz 4 Milyon TL ve üzeri ise, e ticaret firmasıysanız ve 2020 veya 2021 yılı cironuz 1 Milyon TL ve üzeri ise, gayrimenkul veya motorlu araç firmasıysanız ve 2020 veya 2021 yılı cironuz 1 Milyon TL ve üzeri ise, otel veya döviz bürosu işletiyorsanız E Defter kullanma zorunluluğunuz bulunmaktadır.
E Belge'de her bir işlem kontör ile yapılır.
Kontörlerinizi elektronik ortamda alırsınız.
Her gelen ve giden E Fatura için bir kontör eksilir ve kontör takibinizi ekranınız üzerinden yaparsınız.
E Fatura kullanan kişiler, E Fatura kullanmayan kişi ve kurumlara fatura keserken E Arşiv Fatura devreye girer.
İkisi de Elektronik Faturadır.
E Fatura kullanan herkes doğrudan E Arşiv Fatura’ da kullanabilir.
"Temel E Fatura" ile "Ticari E Fatura" arasında sadece faturaya sistem üzerinden itiraz imkânı açısından farklılık bulunmaktadır. Alınan ticari faturaya E Fatura uygulaması üzerinden 8 gün içerisinde Ret veya Kabul yanıtı gönderilmesi imkânı vardır. Temel E Fatura'ya itiraz ise E Fatura uygulaması üzerinden değil harici yollarla yapılabilmektedir.
Kağıt faturalardaki itiraz mekanizması mevzuatın izin verdiği ölçüde E Fatura'da da uygulanabiliyor. E Fatura'da temel fatura ve ticari fatura olarak iki çeşit bulunuyor. Ticari fatura, 7 gün için kabul ve red seçeneği sunarken, temel faturada itirazların sistem üzerinden değil, harici yollardan yapılması gerekiyor.