2023 Yılı E Fatura İle İlgili Merak Edilenler(18.07.2023)
İşletmeler, dijital fatura sistemlerini kullanarak maliyetlerini düşürebilir, süreçleri hızlandırabilir ve daha verimli belge yönetimi sağlayabilir. E Fatura ve E Arşiv Fatura önemli avantajlar sunarken aynı zamanda işletmelerin vergi uyumunu da artırır.
Gelir İdaresi Başkanlığı 2023 yılı itibariyle E Belgeleri kapsayan konularda yeni zorunluluklar ve önemli değişiklikler bildirdi.
E Fatura geçiş zorunluluğu ile ilgili yaygın sorularınızı bu yazımızda cevapladık.
2023 yılı E Fatura Geçiş Zorunluluğu
2022 Yılı itibari ile;
- Yıllık brüt satış hasılatı 3 milyon TL ve üzeri olan işletmeler,
- Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) mükellefleri,
- Kamu ihalelerine katılanlar,
- İhracat yapanlar,
- Düzenli olarak E Ticaret yapan kişi ve kurumlar; faturalarını E Fatura olarak düzenlemek ve almak zorundadır. Ancak geçiş zorunluluğunuz olmasa dahi E Fatura kullanabilirsiniz.
2023 Yılı E Arşiv Fatura’ya Geçiş Zorunluluğu
E Arşiv Fatura, E Fatura zorunluluğu olmayan işletmelerin tercih edebileceği bir sistemdir.
Ancak E Arşiv Fatura kullanımının zorunlu olduğu durumlar da vardır. 2023 yılı E Arşiv Fatura kullanma zorunluluğu olan işletmeler;
- 3 milyon TL ve üzeri yıllık brüt satış hasılatına sahip olan işletmeler,
- E Fatura kullanma zorunluluğu olmayan işletmeler.
Elektronik Fatura Nasıl Düzenlenir ?
Elektronik Fatura, Gelir İdaresi Başkanlığı’nın belirlediği standartlara uygun olarak fatura düzenleyen yazılımlar aracılığıyla düzenlenir. Bu yazılımlar, işletmelerin muhasebe sistemleriyle entegre olur ve E Fatura kesebilmek için gerekli ortamı sunar. Böylece fatura süreçlerini otomatikleştirir.
Ancak ilgili yazılımı seçerken iş yerinizin yoğunluğu, sistemsel alt yapısı dikkate alınmalıdır. Dolayısıyla uygun yazılımı seçmeniz E Fatura avantajlarından faydalanmanızda önemli bir rol oynamaktadır.
Elektronik Fatura’nın Avantajları Nelerdir ?
Elektronik Fatura kullanmanın birçok avantajı vardır. Bunlar arasında:
Kağıt tüketiminizi azaltır ve böylece kağıt maliyetlerinden tasarruf etmenizi sağlar.
Fatura işlemlerini hızlandırır ve kolaylaştırır.
İnsan etkisini azaltır. Dolayısıyla hatalı işlem sayısını azaltır ve en aza indirir.
E Fatura’larınız bulutta saklanır. Böylece arşivleme ve belge yönetimini kolaylaştırır.
Kağıt kullanımını azalttığı için çevre dostu bir çözümdür.
E Fatura’nın Muhasebeye Etkisi Nedir ?
E Fatura kullanımı aynı zamanda muhasebe süreçlerini de etkiler. Muhasebe süreçlerini otomatikleştirme ve hata oranlarını azaltma potansiyeline sahiptir. Peki bunu nasıl yapar? Elektronik olarak aldığınız ve gönderdiğiniz faturalar doğrudan muhasebe sistemine entegre edilir. Böylece manuel veri girişine ihtiyaç kalmaz ve hata payı da azalmış olur.
Mali Mühür / E İmza Nasıl Alınır ?
E Fatura kullanabilmeniz için gerekli olan mali mühürü, Türkiye Elektronik Anahtar Sertifika Hizmet Sağlayıcılarından (EKH) birinden temin edebilirsiniz.
NES ile iletişime geçerek de mali mühürünüzü temin edebilirsiniz.
E İmza sahibi olmak için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
E Fatura Ne Kadar Süreyle Saklanmalı?
E Fatura’ların saklanma süresi, kağıt faturalar için belirlenen süreyle aynıdır. Dolayısı ile Türk Ticaret Kanunu’na göre, işletmeler fatura ve ilgili belgeleri 10 yıl boyunca saklamakla yükümlüdür.
E Fatura’nın Vergi Avantajı Var Mıdır ?
E Fatura kullanan kişiler bazı vergi avantajlarına sahip olabilir. Örneğin, E Fatura’nın vergi mükelleflerine tanıdığı indirimlerden yararlanabilir, vergi iadesi süreçlerini hızlandırabilir ve belge düzenleme ve sunum maliyetlerini azaltabilirler.
Bu yazımızda sizlere E Fatura konusu ile alakalı yaygın sorulan soruları cevapladık.
Ancak yanıt bulamadığınız bir sorunuz varsa bizimle iletişime geçebilirsiniz.