e-Defter Başvurusu Nasıl Yapılır?(28.12.2024)
Bu yazımızla e-Defter başvurusu için gerekli olan tüm bilgileri kısa ve net bir şekilde sizler için derledik.
Başlıkları takip ederek ilgilendiğiniz konuya kolayca ulaşabilirsiniz.
e-Defter Nedir?
e-Defter, Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu kapsamında zorunlu olan yevmiye ve büyük defterlerin belirli standartlara uygun olarak elektronik ortamda saklandığı bir sistemdir. Bu sistem, verilerin değişmezliği, bütünlüğü ve kaynağının doğruluğunun garanti altına alınmasını amaçlar.
e-Defter uygulaması, yevmiye ve büyük defterlerin dijital ortamda tutulduğu, kayıtların standart bir xml formatında hazırlandığı bir süreç içerir. Bu uygulama, daha hızlı ve düzenli denetim imkanı sağlar.
e-Defter Kimler İçin Zorunludur?
2022 yılı itibarıyla, 3 milyon TL ve üzeri brüt satış hasılatına sahip firmalar e-Defter uygulamasına geçmek zorundadır. Aynı zamanda 2023 yılında zorunlu olarak e-Fatura’ya geçiş yapan firmaların 1 Ocak 2024 tarihine kadar e-Defter uygulamasına geçmeleri gerekmektedir.
e-Defter Başvurusu Nereden Yapılır?
e-Defter kullanmaya karar veren mükellefler, başvurularını yalnızca elektronik ortam üzerinden gerçekleştirebilirler.
Başvurular www.edefter.gov.tr adresi üzerinden yapılır. Tüzel kişiler www.edefter.gov.tr adresinde bulunan başvuru formunu doldurarak mali mühürleriyle onay verirken, gerçek kişiler aynı adresten başvuru formunu doldurup kendi mali mühür ya da e-imzaları ile onaylarlar.
Başvurunuzu kendiniz yapabileceğiniz gibi bu süreci bir entegratör firma ile de yürütebileceğinizi unutmayınız.
e-Defter Başvuru Adımları Nelerdir?
e-Defter başvurusu yapmaya karar verdiyseniz başvuru için gerekli adımlara geçebiliriz.
- Öncelik olarak başvuruyu yapacak mükellef tüzel kişi ise mali mühür, gerçek kişi ise mali mühür ya da e-imza temin edilmelidir.
- Hangi uyumlu yazılım üzerinden ve hangi dönemde e-Defter Uygulaması’na geçiş yapılacağı belirlenmelidir. e-Defter uyumlu yazılımları görmek için GİB’in yayınladığı ‘uyumlu yazılımlar‘ listesine göz atabilirsiniz.
- Bu iki kriter tamamsa; Mali mühür/e-İmza nın kurulu olduğu bir bilgisayar üzerinden GİB’in belirlediği başvuru formunda istenilen bilgiler doğru ve eksiksiz şekilde girilmelidir.
- Formu doldurduğunuzda ve onayladığınızda başvurunuzu tamamlamış olursunuz.
Başvurunuzu kolayca gerçekleştirmek ve daha sonraki süreçlerde birlikte çalışmak için, GİB tarafından yetki almış bir hem uyumlu yazılım hem de saklamacı kuruluş statüsünde olan entegratör firma ile ilerlemek tüm süreçlerde size avantajlar sağlayacaktır. NES Özel Entegratörü olarak sizlere en hızlı ve güvenilir desteği sunmak için bize her zaman ulaşabilirsiniz.
e-Defter Başvuru Durum Sorgulama
Gelir İdaresi Başkanlığı e-Defter kayıtlı kullanıcılar listesinde yer alıp almadığınızı öğrenmek için linke tıklayabilirsiniz. Bu linkten aynı zamanda e- Defter başvuru durumunuzu sorgulayabilirsiniz.
e-Defter Berat Verme Süreleri
Kullanıcılar tarafından en çok sorulan sorulardan ‘e-defter verme süreleri’ 2023 yılı için aşağıda bildirilmiştir. Çok yakında 2024 yılı için yazımızda güncelleme yapacağız.
Defter berat yükleme tarihleri ile ilgili ayrıca düzenlediğimiz yazımızı incelemek için sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
Cevabını bulamadığınız bir sorunuz varsa size ulaşmamız için ekrandaki formu doldurabilirsiniz.
Ya da sabit hattımızı arayarak bize ulaşabilirsiniz. 0 216 688 51 00